نقش شهرداری‌ ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی در ساخت مسکن نقش شهرداری‌ ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی در ساخت مسکن

نقش شهرداری‌ ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی در ساخت مسکن

نقش شهرداری‌ ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی در ساخت مسکن ،مهم است. در حد توان، در کنار تخفیف عوارض، در بخش نظام مهندسی و تامین اجتماعی نیز کار را تسریع خواهیم کرد

کد خبر: 990303002 تاریخ انتشار: شنبه ۳ خرداد ۹۹ - ۲:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نقش شهرداری‌ ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی در ساخت مسکن ،مهم است. در حد توان، در کنار تخفیف عوارض، در بخش نظام مهندسی و تامین اجتماعی نیز کار را تسریع خواهیم کرد

نقش شهرداری‌ ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی در ساخت مسکن

نقش شهرداری‌ ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی در ساخت مسکن

رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور بیان کرد: باید سعی کنیم تا کسانی که در حوزه ساخت مسکن کار می ‌کنند و فعال و پویا هستند دست آویز بروکراسی ‌های اداری نشوند و تا جایی بتوانیم در کنار تخفیف عوارض، در بخش نظام مهندسی و تامین اجتماعی نیز کار را تسریع خواهیم کرد.

مهدی جمالی‌نژاد ادامه داد: انبوه سازان همیشه گله داشتند از تشریفات زیاد شهرداری ‌ها در صدور پروانه که این امر با آسیب شناسی‌ ها، بزودی روندی آسان به خود خواهد گرفت.

جمالی نژاد تصریح کرد: شهرداری‌ ها بعنوان نهادهای عمومی غیردولتی می ‌توانند نقش مهمی در ساخت مسکن داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ساخت مسکن به عنوان نخستین اقدامی است که می ‌تواند بیشتری اشتغال را در جوامع شهری ایجاد کند امروز نه ارتباطی به ارزهای خارجی دارد و نه نیازی به واردات و به راحتی می‌تواند مؤثر در پویایی و نشاط اقتصاد شهری باشد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: شهرداری ‌ها در سراسر کشور می‌ توانند در ساخت مسکن بسیار بسترساز و مفید باشند، ولی با توجه به این که خود شهرداری‌ ها در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌ برند و در اسفند با مشکلات بیماری کرونا دست و پنجه نرم کردند و همیشه در این فصل از سال بیشترین مراجعه را برای صدور جواز ساختمانی داشتند، ولی بطور کامل تعطیل بودند.

جمالی نژاد عنوان کرد: با هم مشکلات موجود در شهرداری‌ها باز هم یک سری بسته‌های تخفیف و تشویق برای کسانی‌که می‌ خواهند در این عرصه حضور داشته باشند تا بتوانیم در بحث مسکن ملی هم کمک ‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یاد آور شد: در حال برنامه ریزی برای کمیسیون‌های ماده صد هستیم که در شهرهایی مثل تهران و دیگر کلان شهرها که بلاتکلیف مانده‌اند بتوانیم کمک کنیم این طرح‌ ها هم به چرخه تولید باز گردد.

منبع: خبرگزاری ایمنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ خرداد ۹۹
362 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0